Keresés ebben a blogban

2018. január 11., csütörtök

Hommage á F.E. 2.

Azt tetszik kérdezni az előző bejegyzés olvastán, hogy én úgy gondolom, ebben az országban vagy a pórnép tesz valamit, vagy nem történik semmi?
A válaszom az, hogy igen, úgy gondolom. Sőt, nemcsak úgy gondolom, tényként kezelem, bizonyítható valóságként. A jelenség szabályszerű, kivétel nincs. Legalábbis nekem semmi sem jut eszembe, ami kivételként gyengítené a szabályt.
A 48-as "forradalmat" legalább elkezdték a tojásfejűek (egyetemisták és egyéb értelmiségiek), aztán hamar hazatakarodtak. 56-ban ugyanaz, csütörtöktől fogva (23. kedd volt) a legmagasabb intellektus, akivel találkoztam, egy vasbetonszerelő volt, bizonyos Angyal István (nála okosabbat különben nem sokat ismertem) meg néhány politikus (nahiszen), és egy katona, bizonyos Maléter Pál, akinek a "segédtisztje" (ő nevezett így) lettem, azaz a küldönce, aki el mert menni a postával az Országházig és vissza (nem félsz? - kérdezte, miért félnék, nincs kit és nincs mit elvesztenem, ezért lehettem én a "segédtiszt"). Azt tetszik kérdezni, hol voltak az iskolások? Nem tudom, én a két Cé fivérrel találkoztam, akik korábban kimaradtak a Horváth Mihály térről, egyikükre a Futó utca sarkán ásott "társas" sírba öntöttem némi oltott meszet, a fiatalabbnak valahol a Baross utcában mondtam meg, hogy a bátyja meghalt.
Elmondtam már többször, prolik és cigányok csinálták 56-ot, miután a sok okos feltüzelte és a biztos halálba zavarta őket. Ezzel együtt, sokkal kisebb méretű aljasság volt, mint a 48-as, amit egy Kossuth nevű gazember tett az alacsony sorból származók vérfürdőjévé, és akiknek ez a nemzet nagyja, a lánglelkű azt tanácsolta, mielőtt végleg elszökött a felelősség elől, hogy gyújtsák fel a házaikat, ne maradjon semmi az ellenségnek.
A paraszt és a proli vívja a "szabadságharcainkat" vagy senki - azért olyanok ezek a tragikusan ostoba hadakozások. Ezt a csúti brigantit sem fogja más kipusztítani innen, csak még hiányzik a tojásfejű felbujtó, aki majd a megfelelő pillanatban eloldalog, hadd dögöljön meg egyedül a buta csóró, miért nem tanult inkább...
Keserű dolgok ezek. Szeretném, ha nem volna igazam.