Keresés ebben a blogban

2016. április 2., szombat

Dalszöveg


Tegnap föltettem egy zenét, elég gyorsan kiszálltam belőle, elkeserített, amibe belegondoltam.
Dehát nem lehet úgy hagyni, még akkor sem, ha az egyik célom az volt, hogy ismét fölfedezzem Katona Klárit.
A lány gyönyörű, a hang, az énektudás tökéletes. És a klip kiváló, nem? A vágás majdnem kifogástalan, a díszlet, a világítás, a színészi játék, amit a rendező kért, férfiember csak elomolhat rajta.
Egy baj van. Nem tudom, utasításra-e vagy csak az öncenzúra működött, a stáb úgy készítette el ezt a klipet, hogy elfedje, eltüntesse a vers és a zene és velük együtt az énekesnő mondanivalóját. Ez a klip arról szól, hogy milyen bájos, milyen finom kis rokokó világban élünk. Ez itt, ez a versszöveg nem arról szól. És Klári sem azt énekelte.



Nem lesz semmi baj velünk, ha jók leszünk.
Minden úgy ki van találva,
A zakó belefér a kabátba.
Az ég kék, zöld a fű.
Ez így gömbölyű.

Kaptam rózsaszín, meg rácsos a szemüveget,
Mégis lilának látom a helyzetet.
Ezzel az dühít, hogy bezártál.
Azzal boldogít, hogy befogadtál.
Csak hűtlenségem hű.
Ez nem gömbölyű.

Hogyha egy irányba körözni nem elég.
Minden intelem csak szappan-szappan-szappan buborék.
De ha más szeretne, mást is szeretnék.
Nekem ez jó.
Nekem ez jó.
Nekem ez jó.
Neked ez rossz!

Rosszul megcsinált világban élhetünk.
Nem lesz elég jó nekünk, ha jók leszünk.
Így a lámpaoszlop tövében,
Meg kell botlani a sötétben.
Az ég zöld, kék a fű.
Ez nem gömbölyű.

Téged jóra csábít minden, mi gömbölyded.
Engem vonzanak a rejtett szegletek.
És a kör ezzel bezárul.
Az hoz össze, ami elárul.
Csak hűtlenségünk hű.
Hű, ez nem gömbölyű.

És mert nagyon is vonzó az, ami változó.
Néha neked is egy új hajó volna jó.
Ám ha más szeretne s mást is szeretnék.
Nekem ez jó.
Nekem ez jó.
Nekem ez jó.
Neked ez rossz!

Szépen elrendezett világban élhetünk.
Nem lesz semmi baj velünk, ha jók leszünk.
Minden jól ki van találva,
A popsi belefér a nadrágba.
Az ég kék, zöld a fű.
Ez így gömbölyű

És az a világ, ami ellen Dusán ezt írta, és amit Katona Klári hihetetlen érzékkel fel is mutatott, az nem volt olyan undorító, mint ez a mai. Arra is érvényes ennek a versnek minden szava.
De a maira hatványozottan.
Menjenek vissza a tegnapi bejegyzésre, hallgassák meg újra.
Tapasztalni fogják, hogy amiben élünk, förtelmesebb, mint amit első pillantásra látunk.
Pedig ez a mi kis világunk első pillantásra is hányinger.